Saturday, January 31, 2009

Kereta Honda City Baru


Honda city yang baru ini memang memikat perhatian aku. Dengan body yang seksi dan beberapa spesifikasi yang menarik pasti aku akan memilikinya.

Menurut CEO honda Atsushi Fujimoto, mereka menjangkakan sebanyak 18000 unit honda city terjual pada berakhir tahun 2009. Untuk pengetahuan korang, harga sebuah honda city ini murah je.
Tidak sampai pun RM100ribu. Harga sebuah honda city bagi kelas S adalah RM84,980.00 (on the road). Bagi kelas E pula, RM89,980.00 (on the road)

Apa yang menarik mengenai honda city ini ialah, ia dilengkapi dengan sistem “paddle shift”. kalo korang tidak tahu apa tu paddle shift tu, ia merupakan sistem tukar gear pada stering. Cam F1 gitu. Tapi ia khas untuk kelas E sahaja.

Adakah honda city ini jimat minyak atau tidak? Jawapanya aku x pasti. setakat ini tiada lagi pihak ketiga mengeluarkan kenyataan mengenai “honda fuel efficiency”. Namun demikian, menurut honda dengan kapasiti enjin 4 silinde, 16 injap dan SOHC i-VTEC ia mampu memberikan pengjimatan minyak yang optimum kepada anda.

belakangnya seakan BMW 3 series


No comments:

Post a Comment